گل رخگل رخ، تا این لحظه: 13 سال و 25 روز سن داره
شهاب شهاب ، تا این لحظه: 19 سال و 10 ماه و 1 روز سن داره

گل رخ

با دخالت دست و پا !

به نام خدا اول : هفته گذشته ، یکشنبه رفتیم فردوس و پنجشنبه برگشتیم ؛ از مشهد گوجه فرنگی و انگور خریدم و بردم تا در باغ باباآقا رب و شیره درست کنیم .   تهیه رب گوجه فرنگی که مثل هر سال بود و تازه ای نداشت ؛ جز اینکه تعداد کسانی که رب خانگی مصرف می کنند خیلی زیاد شده و بعد از ماجرای پالم در لبنیات به نظر می رسد که مردم نسبت به خوراکی ها حساسیت بیشتری دارند . رب های بازاری که با بسته بندی و اسامی جذاب و با ذکر " بدون دخالت دست " به بازار عرضه می شوند اکثرا وارداتی از چین هستند . عمو علی ( برادرم ) چندین بار از بندر عباس به مقصد کارخانه هایی در مشهد رب چینی بار زده و به مقصد رسانده است ؛ در بسته بندی هایی ...
30 شهريور 1393

روش درست خوردن یک شاه میوه !

به نام خدا یکی از تجربه های جالب این روزهای سال ، خوردن گلابی شاه میوه است . این میوه بی نظیر شباهت های آشکار و پنهانی با سایر گلابی ها دارد اما با اولین گاز متوجه تفاوت زیادش با بقیه همنوع ها و هم نام ها و دلیل نام نهادن " شاه میوه " می شویم .  بعد از سیب ترش ، سیب زرد لبنانی ، سیب سرخ دماوندی ، سیب سبز فرانسوی ، سیب گلاب ، سیب عباسی و سیب کلوخی ، گلابی شاه میوه ی خراسانی هشتمین میوه مورد علاقه منه ؛ طعم منحصر به فردی داره که اگر هم زمان گلابی دیگه ای رو هم گاز بزنیم بهتر متوجه می شویم ! ؛ البته ظاهرش ساده و بی ریا است و اصلا اون دلفریبی گلابی های دیگه رو نداره ! .  موقع خرید دقت می کنیم که گرفتار جادوی زبا...
28 شهريور 1393

شمال از شمال غربی

به نام خدا چند سالی می شد که از دوستان وصف سرعین و گردنه حیران رو می شنیدم اما فرصت یا قسمت نمی شد که بریم ؛ امسال رفتیم .  بعد از بازدید کوتاه از سلطانیه ، از طریق اتوبان تبریز رفتیم اردبیل و از آن جا هم سرعین ... شهر قشنگی بود و البته تمیز ؛ مملو از مغازه هایی که عسل ، سرشیر و آش دوغ می فروختند و بازارهایی مثل بازار های مشهد . یک شب اردبیل بودیم و یک شب سرعین ؛ با شهاب رفتیم آبگرم " گاومیش گلی " ؛ شهاب که به زحمت یک بار پاها رو تا مچ گذاشت داخل آبگرم و من هم شجاعت خیلی بیشتری از خودم نشان ندادم ! ؛ از آبگرم خیلی خوشم نمیاد . روستای گلی رو هم پیدا کردیم ! صبح 26 مرداد از سرعین به طرف آستارا حرکت کردیم...
20 شهريور 1393

یاس شب

به نام خدا مشهدی ها آدم های نسبتا خوبی هستند ! اما سلیقه گل و گیاه ندارند ! .  امروز از چهارشنبه بازار یک گلدان  " یاس شب " یا " محبوبه شب " خریدم ؛ چند ؟ فقط 5 تومن ناقابل ! فروشنده گل و گیاه ، ارزان فروش نبود اما این گونه گل ها در مشهد چندان بازاری ندارد . مشهدی ها عاشق " کاج مطبق " اند ! . یک درخت بی مزه و لوس با رشدی بسیار آرام  . امروز فروشنده یک گلدان کوچک کاج مطبق رو 25 تومن می فروخت و چه قدر هم مشتری داشت ! . نمی دونم ملت از چیه این گیاه خوششون میاد ؟!   اما این سلیقه یک حسنی هم داره و اون هم پایین بودن قیمت گل هایی مثل یاس رازقی و یاس شبه ! ؛ چون چندان خواهان ندار...
19 شهريور 1393

دزدان دریایی کارائیب !

به نام خدا اول : بچه های ما با دیدن فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ، دچار جوگرفتگی می شوند ! . جدیدترین این جوگرفتگی ها بعد از دیدن فیلم " دزدان دریایی کارائیب ؛ بر امواج ناشناخته " رخ داده است . آنجا که جرج آگوستوس ، پادشاه انگلستان ، این حرکت با مزه را انجام می دهد :      این یک صحنه را صد بار دیده ایم و با هر موضوعی هم باید اجرایش کنیم ! .     امروز که دنبال عکسی از این صحنه می گشتم ، متوجه شدم که این بازیگر فوت کرده است . روحش شاد که هنوز هم بچه های ما را شاد می کند .   دوم : در هفته گذشته " دهه تولد " مامان رو جشن گرفتیم ! . مامان روزی بین ...
16 شهريور 1393

چکیده ی پنج زیره !

به نام خدا چند شب قبل ، بعد از خرید دو نان سنگک مخصوص و دو طرف کنجدی و برشته که اختصاصی و توسط یکی از شاگردان قدیمی برایم پخت شده بود ( شاگرد های ما  پزشک ، مهندس یا وکیل که نمیشن ! خیلی خوب باشند نانوا ، بقال یا قصاب شده باشند . ) ؛ تصمیم گرفتیم که با خرید ماست چکیده ، بچه ها شام مختصری داخل ماشین بخورند . رفتم داخل یک سوپرمارکت و از یخچال ماست چکیده ی کوچکی برداشتم .  از وقتی که موضوع پالم در لبنیات را از زبان وزیر بهداشت خوانده ام ، در مورد خرید لبنیات دقت بیشتری انجام می دهم . سعی می کنم که به برچسب این محصولات توجه بیشتری کنم و ترکیبات محصول را به هر دو زبان فارسی و انگلیسی بخوانم ؛ چند باری دیده ام که متن انگلیسی ا...
7 شهريور 1393

در چمن سلطانیه

به نام خدا صبح 24 مرداد ، از هشتگرد در مسیر اتوبان تبریز به سمت خروجی اردبیل در حرکت بودیم . نزدیک زنجان در سمت چپ اتوبان شهر سلطانیه دیده می شد . منظره ای این چنین :     گنبد مشهور سلطانیه مثل نگین فیروزه ای انگشتری در دشت خودنمایی می کرد . ابعاد این بنای بزرگ کاملا شهر سلطانیه را تحت تاثیر قرار داده است . بنای این گنبد بعد از گنبد کلیسای جامع فلورانس ( سانتا ماریا دلفیوره ) و مسجد جامع استانبول ( ایا صوفیه ) سومین گنبد بزرگ دنیا است . شهر سلطانیه تمیز و دلربا بود ؛ مردمان خوبی هم داشت . در محوطه گنبد سلطانیه با بچه ها کمی قدم زدیم و درباره دلیل ساختن چنین بنایی سخنرانی کوتاهی ایراد کردم ! . اینکه این بنا مس...
6 شهريور 1393

سفر تابستانه

به نام خدا یکشنبه 19 مرداد از مشهد راه افتادیم و پنجشنبه 30 مرداد برگشتیم . از مسیر سمنان - فیروزکوه رفتیم مازندران ؛ از مسیر چالوس - کرج رفتیم استان البرز و هشتگرد ؛ از مسیر قزوین و زنجان رفتیم اردبیل ؛ از مسیر گردنه حیران رفتیم گیلان ؛ در امتداد جاده ساحلی برگشتیم مازندران و آمل ؛ از مسیر جاده هراز رفتیم به ییلاقات لاریجان ؛ و در نهایت از مسیر دماوند به ایوانکی به جاده تهران - مشهد رسیدیم و برگشتیم !!! . مفصل بود ! همین نوشتنش هم خسته ام کرد ! .  مازندران خوب نبود ؛ دریا خطرناک و ساحل بسیار کثیف ! . ملت کی متوجه خواهند شد که پوشک استفاده شده بچه رو نباید هر جایی رها کنند ، خدا می داند . طول سواحل مازندران و جاده های منتهی به ...